Зустріч з юннатами
2020-03-04
24 лютого 2020 року в заповіднику відбулася зустріч зі школярами, що відвідують гурток юних натуралістів, яким керує Хемич Наталія Іванівна. Як правило такі зустрічі плануються заздалегідь і мають на меті не тільки ознайомлення з музейною експозицією еколого-освітнього центру, виховання екологічної свідомості, а й професійну орієнтацію школярів.
В заповіднику юним натуралістам розповіли про тварин, які охороняються в заповіднику, про нові методи досліджень (наприклад про застосування супутникових GPS-трекерів для мічення та відстеження птахів, ссавців), про те, як впливають кліматичні зміни на стан та видове різноманіття тваринного та рослинного світу заповідника.
Оскільки 19 лютого у світі відзначався Всесвітній день захисту морських ссавців, особливий наголос був зроблений на охорону морських ссавців в акваторіях заповідника (це три види дельфінів — афаліна, білобочка, азовка), на їх поведінку, спосіб життя та живлення. Дітям демонструвалася фото- та відеоматеріали, зібрані науковцями заповідника під час спостережень за цими тваринами.
Крім того, демонструвався науково-популярний фільм про Чорноморський біосферний заповідник.
На жаль, зустріч проводилася в день, коли в регіоні лютувала стихія. Спочатку зникло світло і фільм продовжували переглядати не на великому екрані, а на ноутбуці. Вітер міцнішав, проте з’явилося світло й захід продовжився.
Перед початком огляду музейної експозиції заповідника юннатів ознайомили з палеонтологічними, археологічними, історичними, краєзнавчими особливостями регіону. Демонстрували викопні рештки доісторичної тварини з території Голопристанського району, знахідки з археологічних залишків Ягорлицького поселення давньо-грецьких колоністів — центру бронзоливарного виробництва і скловаріння, сіль зі ставків для випаровування солі Геройського солепрому тощо.
Екскурсії музейною експозицією, бесіди на різні теми, демонстрації науково-популярних фільмів у заповіднику завжди здійснюються на основі краєзнавства. Воно сприяє активізації сприйняття школярами інформації, експонатів, розуміння процесів, які відбуваються в навколишньому середовищі, формує світосприйняття. Ми завжди закликаємо дітей думати, формувати свою особисту позицію, спонукаємо до посильної участі в заходах, спрямованих на покращення стану середовища, яке їх оточує.
Л. Бахтіарова