Екологічне виховання дошкільнят

 

2019-10-29

 

Основи екологічної культури закладаються в дітях з раннього віку спільними зусиллями сім’ї, дитячих дошкільних закладів, еколого-просвітницьких установ.

Дитина залучається до суспільства, засвоюючи звичаї, традиції й норми певної соціальної спільноти, відповідні способи мислення, властиві даній культурі, взірці поведінки, форми раціональності та чуттєвості. Тому екологічне виховання розпочинати потрібно якомога раніше.

Відділ еколого-просвітницької роботи заповідника має давні традиції екологічного виховання дошкільників. Ще в 1998-1999 навчальному році співробітниками заповідника вперше була зроблена спроба проведення комплексної природоохоронної роботи на базі Голопристанського дитячого садка № 3. На базі підготовчої групи створена екологічна студія «Паросток», робота в якій проводилася за спеціально розробленими методиками й продовжилася в школах, куди пізніше пішли діти. Тоді ж була започаткована консультаційна робота з батьками, вихователями дитячих дошкільних закладів та вчителями шкіл міста і району.

Співробітники заповідника орієнтувалися в цій роботі на власний досвід, використовували розроблені вітчизняні та закордонні методики.

Пройшли роки, зараз налагоджене співробітництво з питань дошкільної освіти з КУ «Голопристанський районний методичний кабінет», обговорюються методичні підходи, спільні заходи. Діти відвідують музейну експозицію еколого-освітнього центру заповідника, в дитячі дошкільні заклади передаються матеріали екологічного спрямування.

25 жовтня 2019 року відбувся районний еколого-просвітницький семінар – «Від екології природи, до екології душі».

Співробітники заповідника активно долучилися до проведення семінару, на якому поділилися з вихователями районних дошкільних закладів досвідом екологічного виховання дошкільнят в заповіднику, його актуальністю, що полягає у формуванні гуманного ставлення до природи. Це – основне завдання екологічного виховання, яке реалізується шляхом розвитку в дітях співпереживання, доброзичливості й співчуття до всіх живих істот на планеті. Людина – частина природи, але найчастіше саме вона згубно впливає на навколишній світ. Формування активної позиції «захисника і друга» світу природи є основою у вихованні екологічної культури дошкільників. Діти особливо вразливі й чуйні, тому активно включаються у всі заходи щодо захисту тих, хто цього потребує. Важливо показати дітям, що люди займають більш сильну позицію щодо ставлення до світу природи (наприклад, рослини зів'януть без поливання, птахи взимку загинуть від холоду без підгодівлі).

Оскільки тварини й рослини мають велике значення у вихованні дитини, ми застосовуємо різні механізми впливу на мотивацію дітей. Наприклад, намагаємося популяризувати різноманітні екологічні повір’я, обряди, традиції, приказки, адже екологічні знання народу передаються із покоління в покоління саме через казки, прислів’я, приказки у досить легкій і зручній формі, ніби мимохідь, без особливої напруги. А прищеплювання народних традицій і звичок неможлива без виховання любові до батьківщини, любові до природи, рідної мови, історії народу, любові до краси й життя.

На районному еколого-просвітницькому семінарі – «Від екології природи, до екології душі»

На районному еколого-просвітницькому семінарі – «Від екології природи, до екології душі»

На районному еколого-просвітницькому семінарі – «Від екології природи, до екології душі»

На районному еколого-просвітницькому семінарі – «Від екології природи, до екології душі»




Л. Бахтіарова